W obecnych czasach pracodawcy często wręczają zatrudnionym osobom pozawynagrodzeniowe świadczenia. Jedną z takich okazji są święta bożonarodzeniowe. Co jednak należy wiedzieć, wdrażając pozapłacowe bonusy pracownicze? Dlaczego warto wówczas skorzystać z pomocy księgowych z Bielska-Białej?
Czym są pozapłacowe świadczenia?
Opisywane świadczenia przyjmują formę bonusów pieniężnych, ale także dodatków do opieki zdrowotnej, dofinansowań szkoleń czy posiłków, karnetów sportowych, ubezpieczeń grupowych, a nawet elastycznych godzin pracy. Ich istotą jest dostarczenie dodatkowej wartości pracownikom, która odpowiada na ich potrzeby oraz sprzyja tworzeniu przyjaznego środowiska pracy, jednocześnie wzmacniając konkurencyjność firmy na rynku.
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zrobić to najkorzystniej?
Sposób opodatkowania i oskładkowania benefitów firmowych zależy od źródła ich finansowania. Inaczej bowiem rozlicza się świadczenia wypłacane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a inaczej ze środków obrotowych zakładu pracy. W przypadku, gdy pracownik będzie współfinansować dane świadczenie, istnieje możliwość skorzystania z ulg na składki ZUS. Konieczne jednak będzie wprowadzenie odpowiedniej dokumentacji wewnątrzzakładowej.
Ulga podatkowa dotyczy też benefitów żywieniowych, w tym kart lunchowych, na które co miesiąc można przeznaczać do 450 zł na pracownika.
Wdrażanie pozapłacowych świadczeń pracowniczych, szczególnie w okresie świątecznym, pod wieloma względami może być niejasne. Aby dokładnie obliczyć dodatkowe koszty dla firmy, wybrać najkorzystniejszy typ benefitów, wprowadzić prawidłowe dokumenty, a także uniknąć potencjalnych błędów przy ich wdrażaniu – skorzystaj z usług księgowych świadczonych w naszym biurze rachunkowym w Bielsku–Białej. Do współpracy zapraszamy Klientów z całego woj. śląskiego!